تعلیق مذاکرات سازش عربستان با اسرائیل/ تعداد شهدای فلسطین از ۲۰۰۰ نفر گذشت

حمله راکتی به سرزمین های اشغالی از مرز لبنان

۱۶:۰۲ - حمله راکتی به پایگاه‌های اسرائیلی در مرز لبنان. منابع عبری زبان اعلام کردند که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌های کفر شوبا و مزارع شبعا در جنوب لبنان هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

۱۵:۵۲ - گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در جریان بمباران گسترده ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ۹ اسیر اسرائیلی دیگر از جمله چهار تبعه خارجی کشته شدند.

۱۵:۳۳ - تظاهرات کنندگان اسرائیلی خیابان کابلان را مسدود کردند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صدها اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم در تل آویو دست به تظاهرات زده و خواستار آزادی اسرائیلی‌های اسیر در غزه هستند.

۱۵:۲۰ - ۵۰ نفر از نمایندگان آمریکایی از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستند از غیرنظامیان در غزه حمایت کند.

13:20- وزارت بهداشت فلسطین: 66 درصد قربانیان جنایات اشغالگران، کودک هستند

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 324 شهروند را به شهادت رسانده که 126 نفر از آنها کودک و 88 نفر زن بودند، طی همین مدت 1018 نفر هم زخمی شدند.

13:19- یک فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی: در برابر مقاومت غافلگیر شدیم

فرمانده لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ارتش این رژیم از عملیات ضربتی رزمندگان مقاومت علیه شهرکها و پایگاههای نظامی رژیم صهیونیستی با عنوان طوفان الاقصی غافلگیر شده و هیچ اطلاعی هم از انجام آن نداشته  است.

13:17- سناریوهای حمله زمینی به غزه

یک روزنامه لبنانی حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه را بعید ندانست و سناریوهای احتمالی انجام این حمله را بررسی کرد.

12:36- افزایش آمار شهدای غزه به 2215 نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 2215 نفر و آمار مجروحان به 8714 نفر خبر داد. در کرانه باختری هم آمار شهدا از شنبه گذشته به 54 نفر و مجروحان به بیش از 1100 نفر رسیده است.

12:20- شلیک ده‌ها موشک‌ به سمت تل‌آویو اشغالی

مقاومت فلسطین در غزه از شلیک ده‌ها موشک به سمت پایتخت رژیم اسرائیل خبر داد.

همزمان نیز رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در این شهر و مناطق حومه آن خبر می‌دهند.

شهر عسقلان در اراضی اشغالی نیز هدف حملات موشکی قرار گرفت.

12:01 تصاویر بالگرد سرنگون شده صهیونیست‌ها منتشر شد

رسانه‌های رژیم اسرائیل تصاویر بالگرد سرنگون شده رژیم اسرائیل را که در آغازین ساعات عملیات طوفان الاقصی توسط گردان های القسام سرنگون شده بود، منتشر کردند.

11:43- افزایش شمار شهدای کرانه باختری به 53 نفر

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان در کرانه باختری اعلام کرد که در هفت روز حملات و یورش‌های صهیونیست‌ها به مناطق مختلف در این منطقه، 53 نفر شهید شده و 1100 نیز زخمی شده‌اند.

11:41- ادعای منابع سعودی: ریاض گفت‌وگوهای سازش با اسرائیل را متوقف کرده است

خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی نزدیک به دولت سعودی مدعی شد که ریاض گفت وگوهای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را تعلیق کرده است.

11:24- سازمان ملل: بیش از 9 هزار منزل مسکونی در حملات اسرائیل تخریب شده است

سازمان ملل متحد امروز شنبه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به تخریب کامل 5540 منزل مسکونی شده است، در گزارش سازمان ملل آمده است که در این حملات به 3750 خانه نیز خسارت وارد شده است.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد در طول یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به 2000 کودک قربانی(شهید و مجروح) این حملات شده‌اند.

10:43- وزیر خارجه ترکیه به مصر رفت

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه به مصر رفت. این سفر به دعوت سامح شکری همتای مصری فیدان و برای توسعه روابط و بررسی تحولات منطقه ای انجام گرفته است.

سفر فیدان دو روزه خواهد بود. وی در اولین روز این سفر با تجار ترکیه ای مقیم مصر دیدار و بر حمایت آنکارا از آنها تاکید کرد.

10:32- به صدا در آمدن آژیر خطر در اراضی اشغالی/ سدیروت هدف قرار گرفت

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز شنبه از به صدا در آمدن آژیر خطر در «سدروت» و شهرک های غربی «النقب» خبر دادند

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: یک موشک به سمت شهرک سدروت شلیک کردیم.

10:21-  وزارت بهداشت غزه: 15 مرکز بهداشتی در حملات صهیونیست‌ها تخریب شده‌اند

وزارت بهداشت غزه از تخریب 15 مرکز بهداشتی در غزه و شهادت 15 تن از اعضای کادر درمان و زخمی شدن 27 تن دیگر و انهدام 23 آمبولانس در حین عملیات امدادی خبر داد.

10:10 مصر گذرگاه رفح را با دیوار بتونی مسدود کرد

وزارت کشور مصر امروز شنبه اعلام کرد که دروازه گذرگاه رفح را با دیوار‌های بتنی مسدود کرد.

گذرگاه رفح تنها گذرگاه مرزی بین مصر و غزه است که فلسطینیان می‌توانند به وسیله آن با جهان ارتباط داشته باشند و اگر این گذرگاه بسته شود بیماران فلسطینی به هیچ نقطه ای از چهان دسترسی ندارند.

اولتیماتوم رژیم صهیونیستی برای بمباران بیمارستان العوده

10:05- حماس: درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان‌« العوده» اقدامی جنایتکارانه است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط درخواست کرد، برای توقف هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و کادر پزشکی فورا مداخله کنند.

جنبش حماس افزود: از نقش قهرمانانه و بشر دوستانه کادر پزشکی که از تخلیه بیمارستان «العوده» امتناع کرده و بر ادامه نقش ملی و بشردوستانه خود ادامه دادند، تمجید می‌کنیم.

جنبش مقاومت فلسطین اظهار داشت: درخواست رژیم صهیونیستی از کادر پزشکی برای تخلیه بیمارستان‌ها که آخرین آن بیمارستان «العوده» در شمال غزه است، جنایت جدیدی است که ارتش اشغالگر مرتکب شده است.

10:00 مدیر بیمارستان «العوده» غزه: بیمارستان را تخلیه نمی‌کنیم

مدیر بیمارستان «العوده» غزه در واکنش به تهدیدات رژیم صهیونیست با اعلام اینکه "در وضعیت فاجعه‌باری قرار داریم"، گفت: به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان تن نخواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی تا ساعت 10 صبح (به وقت فلسطین) به مسئولان بیمارستان العوده در شمال غزه مهلت داده تا این بیمارستان را به طور کامل تخلیه کنند.

9:24- یونیسف: اوضاع در غزه  فاجعه بار است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)  امروز شنبه اعلام کرد که در پی بمباران بی امان، افزایش آوارگی کودکان و خانواده ها و نبود مکان امن، وضعیت غزه فاجعه بار است.

آتش‌بس فوری در غزه و رسیدن کمک‌های بشردوستانه اولویت‌های اصلی در غزه  است.

حداقل 420 هزار نفر در غزه از خانه‌های خود آواره و بی‌سرپناه شدند و دسترسی به نیازمندان بسیار سخت و دشوار است.

9:05-کشتار غیر نظامیان در بازار غزه توسط رژیم اسرائیل

منابع محلی فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی بازار بزرگی را در اردوگاه «النصیرات» واقع در نوار غزه هدف حملات هوایی قرار داد و موجب کشتار غیرنظامیان شد.

8:45- بازداشت بیش از 230 نفر از اعضای حماس در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توانسته است بیش از 230 نفر از اعضا و فعالان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را در کرانه باختری بازداشت کند.

8:37- شمار شهدای غزه از 1900 فراتر رفت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به 1949 نفر خبر داد.

8:36- تداوم حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان و منازل مسکونی در غزه

حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامی و مناز مسکونی فلسطینی‌ها در هشمین روز تجاوز به غزه ادامه دارد.

در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در بیت لاهیا در شمال نوار غزه سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

دو فلسطینی هم در جریان حمله صهیونیست‌ها به یک باب منزل در رفح در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های اسرائیلی همچنین اطراف برج‌های مسکونی ندی، صفطاوی و عطاطره در شمال نوار غزه و دو منطقه در اردوگاه النصیرات در مرکز این منطقه را بمباران کردند.

8:36- بازداشت 32 فلسطینی در کرانه باختری

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای صهیونیستی صبح امروز 32 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری اسیر کردند.

8:35- درگیری رزمندگان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در کرانه باختری

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر جنین و اردوگاه عین السلطان و عقبه جبر در شهر اریحا مقابله کردند.

نیروهای اشغالگر صبح امروز به ادوگاه قلندیا هم یورش بردند.

8:20- شهادت 256 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تنها در 24 ساعت گذشته، 256 فلسطینی از جمله 20 کودک‌ بر اثر بمباران شدید نوار غزه شهید شده و1788 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

 

روسیه به دنبال آتش بس انسانی در غزه است

منبعی دیپلماتیک در شورای امنیت به الجزیره گفت که روسیه هم اکنون در حال توزیع پیش نویس قطعنامه‌ای در بین اعضای شورای امنیت به منظور برقراری آتش بس انسانی در غزه، آزادسازی همه گروگان‌ها و توقف هرگونه خشونت است.

آمار شهدای فلسطینی: نوار غزه 1900 شهید/ کرانه باختری: 49 شهید

وزارت بهداشت فلسطین دقایقی پیش در هشتمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به غزه و کرانه باختری اعلام کرد از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی تا این لحظه، آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به 1900 نفر و در کرانه باختری به 49 نفر رسیده است.

آمار مجروحان هم در نوار غزه به 7 هزار و 696 نفر و در کرانه باختری به بیش از 950 نفر رسیده است. بنا به اعلام وزارت بهداشت غزه، تنها در روز گذشته (جمعه) 16 نفر از فلسطینیان کرانه باختری با تیراندازی مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

غزه

فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های مجاور غزه، تل‌آویو و حیفا

رسانه های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار شلیک موشک و راکت در شهرک‌های مجاور نوار غزه از جمله سدیروت خبر دادند.

مقاومت فلسطین در غزه در پاسخ به حملات کور صهیونیست‌ها این شهرک‌ها را هدف حملات موشکی تلافی‌جویانه خود قرار داده است.

شلیک موشک عیاش به حیفا

رسانه های صهیونیستی بعد از گذشته دقایقی از وقوع انفجار در شهر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی گزارش دادند که مقاومت غزه از موشک عیّاش برای دومین بار طی یک روز استفاده کرده و این بار شهر حیفا را با آن هدف قرار داده است.

این موشک 250 کیلومتر برد دارد و برای اولین با در جنگ یازده روزه 2021 علیه اهداف صهیونیستی استفاده شد.

هشدار سازمان ملل درباره کوچاندن اهالی غزه

سازمان ملل در مورد عواقب ناشی از دستور اسرائیل به 1.1 میلیون نفر جهت تخلیه منازل خود و حرکت به سمت جنوب طی  24 ساعت هشدار داد! طی روزهای اخیر رسانه ها از همکاری اسرائیل و آمریکا برای کوچاندن اجباری اهالی غزه به جاهای دیگر به منظور حمله زمینی گسترده به این منطقه خبر داده‌اند. وزارت خارجه کویت و  عربستان سعودی هرگونه اقدام در این راستا را محکوم کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به منطقه وارد ریاض شد

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که برای همدردی و همبستگی با رژیم اسرائیل در حمله به غزه، به فلسطین اشغالی رفته بود، بعد از دیدار با مقامات صهیونیست، اردنی، تشکیلات خودگردان و قطر، دقایقی پیش وارد عربستان سعودی شد.