نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول

تعویض پلاک، مهم‌ترین اقدامی است که باید بعد از فروش خودرو انجام دهید. برای این‌کار باید ابتدا به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه کرده و نوبت دریافت کنید. سپس با در دست داشتن مدارک لازم و حضور مالک اصلی، برای تعویض پلاک اقدام شود. پس از شیوع کرونا برای جلوگیری از ازدحام در مراکز تعویض پلاک، دولت اقدام به راه‌اندازی تعویض پلاک آنلاین کرد. در نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول شما می‌توانید مهم‌ترین مراحل خرید و فروش خودرو را انجام دهید. در این مقاله به بررسی مزایا و نحوه دریافت نوبت در سامانه آیتول می‌پردازیم. اگر قصد دارید بدون اتلاف وقت همه مراحل خرید خودرو را به‌طور قانونی طی کنید، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول در سریع‌ترین زمان

هنگام خرید خودرو کارکرده و انتقال مالکیت، باید پلاک جدید به نام خریدار صادر شود. برای این‌کار باید پس از دریافت نوبت در سامانه تعویض پلاک، مالک و خریدار به مرکز مورد‌نظر مراجعه کرده و با ارائه مدارک، انتقال مالکیت پلاک خودرو را انجام دهند. البته، در بیشتر مواقع، فروشنده با دادن وکالت به خریدار می‌تواند در انجام شدن امور سرعت ببخشد. با‌این‌حال، زمان بسیاری برای انجام این امور از هر دو طرف گرفته می‌شود. به‌همین دلیل ممکن است حتی پس از گذشت زمان طولانی، پلاک به‌نام مالک قبلی باقی بماند.

در‌این‌صورت اگر مالک جدید خلافی با خودرو خریداری‌شده انجام دهد، به اسم مالک قبلی تمام خواهد شد. از‌این‌رو، برای جلوگیری از هر‌گونه پشیمانی باید تعویض پلاک در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد. پس اگر به دلیل نداشتن وقت کافی از این کار غافل شده‌اید، با کمک نوبت دهی تعویض پلاک آیتول می‌توانید به‌صورت غیر‌حضوری، همه مراحل را در سریع‌ترین زمان ممکن طی کنید. دقیقا همان‌طور که خدمات  آنی رو عوارض آزادراهی مسیری بدون توقف را برای شما هموار می‌کند. 

پرداخت مالیات؛ مهم‌ترین اقدام قبل از تعویض پلاک

یکی از مهم‌ترین مدارک برای ارائه در مرکز تعویض پلاک، مالیات نقل‌و‌انتقال خودرو است. هنگام ورود به صفحه نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول، شما می‌توانید هر پرداخت واجب برای فروش خودرو را انجام دهید. این هزینه‌ها شامل مالیات نقل‌و‌انتقال خودرو، پرداخت عوارض شهرداری، تمدید بیمه شخص ثالث و خلافی خودرو است. پس از آن، می‌توانید پرینت پرداختی انجام‌شده را از سامانه آیتول دریافت کنید و هنگام مراجعه به تعویض پلاک همراه خود داشته باشید. علاوه‌بر این، باید مدارک دیگری شامل موارد زیر را به‌همراه داشته باشید:

  • کارت ماشین
  • سند خودرو
  • اصل شناسنامه و کارت ملی مالک خودرو
  • آخرین کارت معاینه فنی
  • پرداخت هزینه‌های انتقال پلاک
  •  بیمه‌نامه‌های خودرو

فروشنده خودرو نیز می‌تواند به‌صورت حضوری یا با دادن وکالت به خریدار مراحل انتقال پلاک را انجام دهد. مدارک شناسایی، اصل و کپی مدارک احراز محل سکونت از مدارکی است که باید از سوی فروشنده فراهم شود.

نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول

راهنمای دریافت نوبت تعویض پلاک آنلاین

خدمات مربوط به  نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول به دو صورت است. اولین مورد پرداخت مالیات، عوارض سالیانه و خلافی خودرو محسوب می‌شود. شما می‌توانید پس از پرداخت، پرینت بدهکاری خود را دریافت کرده تا در مرکز تعویض پلاک ارائه دهید. دومین مورد نیز مربوط به خدمات غیر‌حضوری تعویض پلاک است که در ادامه مراحل هر دو را بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول؛ ثبت اطلاعات خودرو و مالک

با ورود به صفحه نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول، باید اطلاعات پلاک خودرو  و مالک آن را وارد کنید. پس از وارد‌کردن اطلاعات مورد‌نیاز، همه بدهی‌های خودرو به شما نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل، اعتبار بیمه شخص ثالث، عوارض طرح ترافیک و آزادراهی، مالیات و استعلام خلافی خودرو است.

مرحله دوم؛ پرداخت عوارض و مالیات نقل‌و‌انتقال

پس از بررسی هزینه‌های نمایش داده شده در آیتول می‌توانید به‌طور مستقیم مالیات نقل‌وانتقال خودرو را پرداخت در سامانه پرداخت کنید. هزینه پرداخت‌شده بلافاصله در حساب شما ثبت شده و قابل استعلام خواهد بود. پس از آن باید حتما برگه پرداختی را پرینت بگیرید. این برگه جزو مدارک مهم برای مراجعه به مرکز تعویض پلاک است.

مرحله سوم؛ دریافت نوبت تعویض پلاک غیر‌حضوری

مراکز تعویض پلاک در تهران ۱۰ شعبه دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت راهور، نوبت دریافت کنید. با این‌حال، اگر فرصت کافی برای این‌کار را ندارید، کافی است با وارد کردن شماره پلاک، نام و نام خانوادگی، شهر و شماره موبایل از کارپرداز آیتول کمک بگیرید. کارپرداز آیتول پس از دریافت نوبت و مدارک خودرو، به مرکز تعویض پلاک مراجعه کرده و با انجام مراحل تعیین‌شده، انتقال پلاک را در یک روز انجام خواهد داد.

نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول

خدمات غیرحضوری آیتول؛ بهترین راه برای صرفه‌جویی در زمان

در این مقاله به‌طور‌کامل در‌مورد نوبت دهی تعویض پلاک آنلاین آیتول گفته شد. در‌صورتی‌که زمان کافی برای مراجعه به مراکز تعویض پلاک را ندارید، به‌جای ریسک کردن، از خدمات آیتول بهره‌مند شوید. در آیتول می‌توانید پس از پرداخت عوارض سالیانه و مالیات نقل‌و‌انتقال خودرو، از تعویض پلاک غیر‌حضوری بهره‌مند شوید. در این‌صورت، کارپرداز آیتول به محل مراجعه کرده و پس از دریافت مدارک و با ارائه تضمین انجام کار، خودرو را به محل تعویض پلاک خواهد برد. با این کار دیگر نیازی به دریافت مرخصی و صرف وقت در مراکز تعویض پلاک نخواهید داشت. برای بهره‌مندی از سایر خدمات آیتول، کافی است آدرس itoll.ir را در موتور جستجو وارد کنید.