سفر بلینکن به عربستان

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه وارد عربستان شد. این اولین ایستگاه از سفر بلینکن در غرب آسیا با هدف ادعایی آمریکا مبنی بر افزایش شانس دستیابی به آتش بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطینی حماس و ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه است.

براساس گزارش القدس العربی، پس از عربستان، بلینکن در هفتمین سفر خود به منطقه از زمان آغاز جنگ در نوار غزه راهی اردن و اراضی اشغالی خواهد شد. به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا، انتظار می‌رود که وزیر خارجه این کشور در خصوص عادی‌سازی احتمالی روابط با رژیم صهیونیستی، با سران عربستان گفتگو‌های جدیدی انجام دهد.

بر اساس آنچه این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت، بلینکن در ریاض با چندین همتای خود از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و اروپا دیدار خواهد کرد تا در مورد طرح‌های بازسازی نوار غزه پس از جنگ گفتگو کند.

بلینکن وارد عربستان شد

از سویی دیگر  به گفته یکی دیگر از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا، انتظار می‌رود که بلینکن در ریاض با رهبران ارشد عربستان سعودی دیدار کند و نشست گسترده‌تری با همتایان خود از چهار کشور عربی قطر، مصر، امارات متحده عربی و اردن پیرامون نحوه و چگونگی مدیریت غزه در دوران پس از جنگ برگزار کند.