شرایط دریافت زمین رایگان

فاطمه محمدبیگی روز شنبه در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت "رویداد ایران قوی، ایران جوان" که در سالن همایش شهیده رقیه رضایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷۰ هزار خانوار دارای فرزند سوم تاکنون خودرو دریافت کرده و ۶۰۰ هزار خانوار دیگر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این امکانات تخصیص یافته شاهد آن هستیم که بحث خانواده محوری در قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آغاز شاهد رویداد ملی جمعیت هستیم که برای سومین سال متوالی در سطح کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از سال ۶۵ که ایران وارد کنوانسیون بین المللی تنظیم خانواده شد به شکل نامحسوس و مخفیانه وارد بحث قسمت دوم جهش جمعیتی پنتاگون آمریکا شد.

محمدبیگی با اشاره به اسناد افشا شده این موضوع، تاکید کرد: موضوع جمعیت وجوه مختلف امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، پزشکی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۶۵ به شدت روی کاهش تعداد فرزندان مادران ایرانی کار شده بود، افزود: در حالی که برنامه این قانون ۳۰ ساله بود اما طی هفت سال، یعنی در سال ۷۹ موثر واقع شد تا جایی که کشور از نرخ زادآوری ۶.۷ فرزندی به چهار فرزندی رسید.

شرایط دریافت زمین رایگان

محمدبیگی تصریح کرد: برای این کار حتی بودجه تنظیم خانواده، یعنی معادل سه برابر جمعیت کشور اختصاص پیدا کرد و با اعطای تسهیلات از طرف بانک جهانی، کمک های صندوق ملل متحد که این کمک را در قالب راه های جلوگیری از فرزندآوری و نیز راه اندازی مراکز خانواده محور با شعار "ارتقای سلامت مادر و کودک" فریب افکار عمومی را ایجاد کرد و در نهایت نیز به نام تنظیم خانواده به کام جنگ جمعیتی رفتیم.

به گفته وی، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند تا سال ۷۹ این روند اشکالی نداشت اما ادامه آن خطرناک بود به طوری که از سال ۷۹ تا ۱۴۰۰ ما به مدت ۲۱ سال این قانون را ادامه دادیم و از چهار فرزندی به ۱.۶ فرزندی رسیدیم.

محمد بیگی ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر ما زیر خط رشد جمعیتی هستیم و این خیلی خطرناک است، تشریح کرد: جامعه ای که فقط بخواهد زنده بماند و تنفس کند به لحاظ جمعیتی ۲.۱ فرزند برایش کافی است اما اگر جامعه ای بخواهد زنده بماند و زندگی را ادامه دهد ۲.۸ درصد و جامعه ای که برای رشد و پیشرفت نیازمند نیروی کار و مسایل اجتماعی، امنیتی، ورزشی و بحث های فرهنگی است که بخواهد بر جهان مسلط شود باید ببیشتر از سه فرزند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عملکری نیز می توان خانواده ها را به داشتن ۶ فرزند توصیه کرد، افزود: به لحاظ پزشکی داشتن تا پنج فرزند استاندارد است و به لحاظ زیستی نیازهای دوره سالمندی، خواهری، برادری، حفظ پیوند های خانوادگی و نگهداری از والدین حداقل سه فرزند لازم است.

محمدبیگی یادآور شد: اگر به آینده جمعیتی توجه نکنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد، هنوز قانونگذاران، معلمان، نمایندگان و وزرا تصویر واضحی از وحشتناکی پدیده کاهش جمعیت ندارند که اگر داشتند وضع جمعیت کشور چنین نبود.

وی در خصوص راهکارهای مبارزه با کاهش جمعیت نیز توضیح داد: اولین راهکار، جهاد تبیین است که براساس آن هر کدام از ما در هر جایی هر کاری می توانیم انجام دهیم آن را اجرایی کنیم، مثل تدوین کتاب های درسی و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: در این راستا ما ۱۴۰ جلسه جمعیتی برای قانون در کمیسیون خانواده مجلس برگزار کردیم، بیش از ۴۰۰ جلسه کارشناسی در مرکز پژوهش های اسلامی مجلس شکل گرفت که نزدیک به ۵۰ استاد دانشگاه در رشته های مرتبط در نوشتن قانون با ما مشارکت داشتند.