زندگینامه شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی

  مالک رحمتی متولد سال ۱۳۶۱ در مراغه استان آذربایجان شرقی بود. این سیاستمدار، حقوقدان و مدیر ارشد اجرایی بعد از فوت عابدین خرم، استاندار پیشین، با موافقت هیأت دولت به عنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی منصوب شد.

مالک رحمتی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری حقوق خصوصی بود. او تا پیش از این معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی بود. او همچنین سوابق اجرایی دیگری در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید از جمله قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس و عضویت هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

مالک رحمتی، داماد سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز بود.

«علی بهادری جهرمی»، سخنگوی جوان و دهه شصتی دولت سیزدهم، بعد از انتخاب مالک رحمتی به عنوان استاندار آذربایجان شرقی در حساب کاربری خود در ایکس نوشته بود: «یک ‎جوان دهه شصتی دیگر از دولت سیزدهم رای اعتماد گرفت.»

زندگینامه شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی

مالک رحمتی، از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) بود و پس از آنکه به عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد، در گفت‌وگویی گفته بود: «در مقطع کنونی موضوعات مختلفی مثل انتخابات مجلس، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. از طرفی، برای به سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان و سایر مسائل مبتلابه مهم آذربایجان شرقی برنامه‌های خود را در یک بسته کامل راهبردی ارائه خواهم کرد.»