معلمان محور و سرحلقه ی انتقال علم و دانش/طرح رتبه بندی معلمان دستاورد بزرگی برای مجلس و دولت

احمد حسین فلاحی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز، ضمن گرامیداشت روز معلم و شهادت شهید مطهری متفکر بزرگ،گفت: بدیهی است که تعلیم و تربیت در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است و لازمه رسیدن به قله پیشرفت و موفقیت، بهره گیری از علم و دانش است که معلمان و اساتید باید به دانش آموزان و دانشجویان منتقل کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان و تاثیر آن در معیشت آنان، تاکید کرد: در واقع طرح رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که دستاورد بسیار مهمی برای مجلس و دولت بود، اما دولت در خصوص تامین بودجه برای اجرایی شدن آن با مشکلاتی مواجه شد،با این حال در حدود ۵۲ هزار میلیارد بودجه برای اجرای قانون رتبه‌بندی به حقوق معلمان اضافه شده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به کیفیت اجرای قانون رتبه بندی،افزود: متاسفانه در کیفیت اجرای قانون رتبه بندی معلمان مشکلات و مسائلی وجود دارد اما با این تفاسیر تا حدودی در شرایط معیشتی معلمان تغییر نسبی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک معلم معتقدم که؛ معلمان در کلاس درس باید دارای آرامش فکری به لحاظ شرایط معیشتی  باشند تا بتوانند با روحیه بالا به آموزش و تعلیم و تربیت بپردازند،البته رتبه‌بندی بخشی از مشکلات معلمین را برطرف کرد و در بخش‌های دیگر نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اجرای طرح مولدسازی املاک آموزش و پرورش، گفت: در بحث مولدسازی املاک آموزش و پرورش، به معاونین وزرای مربوطه  در کمیسیون آموزش مجلس تذکرات لازم ارائه و مقرر شد تا توسط یک معاون اقتصادی از اموال در اختیار آنان استفاده بهینه صورت گیرد چرا که املاک در اختیار آموزش و پرورش بلاتکلیف و بلا استفاده مانده است.

معلمان محور و سرحلقه ی انتقال علم و دانش/طرح رتبه بندی معلمان دستاورد بزرگی برای مجلس و دولت

این نماینده مجلس با تاکید بر اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان توسط مجلس، یادآور شد: نکته مهم دیگر بحث صندوق ذخیره فرهنگیان است که طی جلسات مکرر در مجلس بحث اصلاح اساسنامه و تحقیق و تفحص از صندوق پیگیری شده و به دلیل اینکه دولت سابق ذخیره فرهنگیان را برده بود مشکلات عدیده‌ای ایجاد شده است، اما با اصلاحاتی که توسط مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، مقرر شد ذخیره صندوق فرهنگیان صرفاً برای دوران بازنشستگی معلمین نباشد تا در زمان اشتغال نیز بتوانند از این صندوق استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات  در ادامه با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان شامل دوبخش بدهی معلمین و دولت می باشد، افزود: در واقع معلمین بدهی خود را به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت کرده‌اند،اما دولت هنوز این بدهی را پرداخت نکرده است و تلاش شد تا دولت مشکلات پرداخت بدهی خود را به صندوق فرهنگیان برطرف کند، متاسفانه تاکنون این مشکل برطرف نشده است، بی تردید تمام این مسائل بخشی از مولفه‌هایی است که می‌تواند در معیشت فرهنگیان تاثیرگذار باشد.

فلاحی در پایان خاطرنشان کرد:به نظر می‌رسد اجرای طرح رتبه‌بندی در بخش‌هایی با مشکل مواجه شده است که دولت موظف است این طرح را به صورت کامل اجرایی کند تا با این اقدام بزرگ شاهد بهبود کیفیت شغلی و درآمدی فرهنگیان عزیز باشیم و اندکی از زحمات این عزیزان را جبران کنیم‌.