واکنش رئیس رژیم صهیونیستی به احتمال صدور حکم بازداشت سران رژیم

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی هرگونه تلاش احتمالی برای آنچه که او آن را «سوء استفاده از نهادهای حقوقی بین‌المللی، از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی برای سلب حقوق اسرائیل» توصیف کرد، محکوم کرد.

به نقل از پایگاه خبری العربیه، هرتزوگ در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد: « اسرائیل حق و وظیفه کامل دارد که گروگان‌های خود را آزاد کند و از شهروندانش دفاع کند».

وی در ادامه با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، مدعی شد: صدور هر گونه حکم بازداشت «تنها دست کشورهای آزاد و دموکراتیک را در مبارزه با تروریسم می‌بندد».

واکنش رئیس رژیم صهیونیستی به احتمال صدور حکم بازداشت سران رژیم

این امر پس از آن صورت گرفت که دو منبع به خبرگزاری «رویترز» گفتند دادستان‌هایی از دادگاه لاهه با تعدادی از نیروهای فعال در دو تا از بزرگترین بیمارستان‌های نوار غزه مصاحبه‌های انجام دادند که این به منزله اولین تایید گفتگوی بازپرسان دادگاه با نیروهای امدادی درخصوص جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی است که رژیم صهیونیستی از احتمال صدور حکم‌های بازداشت از سوی این دادگاه ابراز نگرانی کرده است.

روز یکشنبه تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد کابینه این رژیم با نگرانی شدید در حال بررسی امکان صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش این رژیم به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در غزه است.