سفر با تور های دوحه

قطر کشوری کوچک در حوزه خلیج فارس است که با وجود آب‌و‌هوای گرم و وسعت کوچک خود توانسته زیبایی و جذابیت‌های زیادی را به نمایش بگذارد و تبدیل به مقصد جذابی برای گردشگران شود. یک کشور عربی بیابانی که با اقامت کوتاه در آن می‌توانید از تفریحاتی مانند آفرود سواری روی ماسه‌ها لذت ببرید یا سایر جاذبه‌های گردشگری آن را از نزدیک ببینید. دوحه پایتخت این کشور کوچک نیز پرجمعیت ترین شهر کشور قطر است که با تور های دوحه می‌توانید آن را از نزدیک ببینید. در ادامه کمی بیشتر با قطرف شهر دوحه و تورهای سفر به این شهر آشنا می‌شویم.

کمی درباره دوحه قطر

شهر دوحه در 1820 میلادی به‌عنوان بخشی از توسعه شهر البیدا تأسیس شد. این شهر زمانی که قطر از تحت الحمایتی انگلیس استقلال پیدا کرد، به‌طور رسمی پایتخت قطر اعلام شد. البته دوحه فقط پایتخت سیاسی قطر نیست، بلکه از نظر تجاری نیز یکی از مراکز نوظهور مالی در خاورمیانه محسوب می‌شود. همچنین جالب است بدانید که بعد از تهیه تور های دوحه و سفر به این شهر می‌توانید شهری جهانی در سطح بتا را مشاهده کنید.

دوحه پایتخت ورزشی قطر

همانطور که بیان شد دوحه فقط پایتخت سیاسی قطر نیست. دوحه، شهری آموزشی (Education City)، به تحقیق و آموزش اختصاص داده که از این نظر واقعا جالب و خاص است. همچنین از نظر ورزشی نیز در موقعیت خوبی قرار دارد، به‌طوری‌که منطقه اسپایر (Aspire Zone)، یک مقصد ورزشی بین‌المللی در دوحه است که استادیوم بین‌المللی خلیقه را در خود جای داده و استادیوم جام جهانی 2022 فیفا و مرکز آبزیان حمد و گنبد اسپایر نیز در آن وجود دارد.

جالب است بدانید که این شهر میزبان اولین نشست وزیران در دور مذاکرات در سازمان تجارت جهانی بوده و به‌عنوان شهر میزبان تعدادی از مسابقات ورزشی ازجمله بازی‌های آسیایی 2006، بازی‌های پان عربی 2011 و تقریبا اکثر بازی‌های جام ملت‌های آسیای 2011 انتخاب شده است. در حال حاضر نیز توانست در کنار گرفتن میزبانی بازی‌های جام ملت‌های آسیا، برنده این جام نیز بشود.

7

هزینه سفر به دوحه

اگر قصد دارید با تورهای دوحه به این شهر عربی سفر کنید، تقریبا تمام هزینه‌ها از قبل مدیریت می‌شوند. اما برای سفری جداگانه باید با هزینه‌های سفر کمی آشنا باشید. به‌صورت کلی واحد پول این کشور ریال قطر است که در مقایسه با ریال ایران ارزش بسیار بالاتری داردهزینه‌ها نیز بر اساس آن محاسبه می‌گردد. در ادامه تعدادی از این هزینه‌ها در سفر را باهم بررسی می‌کنیم.

هزینه هتل و اقامتگاه در دوحه و قطر

هتل‌هایی که در دوحه وجود دارند با توجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، قیمت‌گذاری می‌شوند. به همین دلیل در حالت کلی هزینه هتل و اقامتگاه‌های کشور قطر و شهر دوحه از ۳۰ دلار تا ۲۲۰ دلار متفاوت است و با توجه به بودجه‌ای که برای سفر کنار گذاشتید، می‌توانید اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنید.

هزینه خوراک و رستوران در سفر به دوحه

یکی از هزینه‌های مهم در هر سفری که لذت آن را دوچندان می‌کند هزینه خوراک و غذا است. جالب است بدانید که غذاهای تهیه‌شده از گوشت و برنج به‌عنوان غذای محلی و معروف قطر شناخته می‌شوند. همچنین درصورتی‌که به غذاهای محلی این کشور علاقه نداشته باشید، می‌توانید رستوران‌های متفاوتی که غذاهای پاکستانی، هندی، تایلندی و… سرو می‌کنند انتخاب نمایید. در هر صورت تفاوتی نمی‌کند که انتخاب شما چه باشد، به‌هر حال هزینه خوراک در سفر به دوحه و قطر حدود 8 دلار است و برای خوردن غذا در رستوران‌های خاص و لاکچری باید هزینه بیشتری در نظر بگیرید.

8

هزینه‌های حمل و نقل در سفر به دوحه

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای سفر به قطر و دوحه توجه به هزینه حمل‌ونقل است. به‌صورت کلی در هر سفری ارزان‌ترین نوع انتقال از جایی به جای دیگر، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. در شهر دوحه نیز هزینه لازم برای پرداخت بلیط تک‌سفره حدود ۵ ریال قطر است. همچنین درصورتی‌که بخواهید برای مدتی در این شهر اقامت کنید، استفاده از انواع کارت ماهانه حمل‌ونقل عمومی گزینه بهتری برای مدیریت هزینه محسوب می‌شود. البته مبلغ موردنیاز برای خرید کارت حمل‌ونقل عمومی در دوحه حدود ۱۰۰ ریال قطری است. درعین‌حال اگر می‌خواهید از تاکسی‌های شهری استفاده کنید، بهتر است بدانید به ازای هر کیلومتر ۲.۲۵ ریال قطر در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر آن هزینه سوار شدن به تاکسی هم ۱۰ ریال است. 

شرایط آب‌وهوایی دوحه

دوحه آب‌وهوایی کویری و گرم با تابستان‌های طولانی دارد. همچنین زمستان‌های این شهر عربی و بیابانی گرم و کوتاه است. دمای این شهر در ماه‌های مه تا سپتامبر از 38 درجه سانتیگراد بیشتر می‌شود و اغلب به 45 درجه سانتیگراد می‌رسد. همچنین کمترین میزان رطوبت در ماه‌های می و ژوئن است. درنهایت اینکه در مدت تابستان، شهر بارشی ندارد و در ماه‌های دیگر میزان بارش کمتر از 20 میلی‌متر تخمین زده می‌شود.

با توجه به موارد ذکرشده بهترین زمان برای سفر به دوحه اواسط آذر تا اواسط اسفند است. یعنی در حالت کلی زمستان بهترین شرایط آب‌و‌هوایی را دارد و در اردیبهشت، مهر و آبان شرایط آب‌وهوایی معتدلی برای پذیرایی از مهمانان و مسافران حاکم است. اما دمای هوای قطر و دوحه در ماه‌های تابستان به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و زمان مناسبی برای گردش در بیرون از هتل یا مراکز خرید نیست.