خرید جت‌ خصوصی برای عموم آزاد است!

محمد محمدی‌بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشور، از حضور و فعالیت 250 فروند هواپیمای فوق سبک در کشور که اغلب برای پروازهای تفریحی و آموزشی کاربرد دارند و برای مسیر سفر استفاده نمی‌شوند.

افراد حقیقی می‌توانند مالک هواپیماهای فوق‌ سبک باشند

افراد حقیقی می‌توانند مالک هواپیماهای فوق‌ سبک باشند؛ اما بهره‌بردار آن حتما باید حقوقی باشد. 

به این هواپیماها اجازه فعالیت به عنوان حمل و نقل عمومی داده نمی‌شود و ملاحظات خاص خود را دارد.

 هواپیماهای بیزنس جت 6 و 7 نفره مانند فالکن و هوکر از انواع هواپیماهایی هستند که هر چند تعداد سرنشینان آن محدود است، پروازهایی در قالب سفر و جابه‌جایی‌ها، در مسافت دور را هم دارد؛ اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.

تمام ماموریت‌های اورژانس هوایی و جابه‌جای اعضای بدن فرد مرگ مغزی شده و حمل عضو اهدا شده از طریق این ناوگان دراکشورمان انجام می‌شوند.

خرید جت‌ خصوصی برای عموم آزاد است!

خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است

متقاضیان می‌توانند نسبت به خرید بیزنس جت اقدام کنند و افراد متقاضی استفاده از این ناوگان هم می‌توانند با شرکت‌های دارنده این هواپیماها وارد قرارداد شوند. در حال حاضر هم بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند.

برای این ناوگان بلیتی فروخته نمی‌شود و معمولا تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از این هواپیماها استفاده می‌کنند.

هر فردی می‌تواند مالک این هواپیماها باشد و خرید برای عموم آزاد است، اما اپراتور آن باید از مجوزهای برخوردار باشد و فرایندهای اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی، تعمیر و نگهداری و عملیاتی و امنیتی را بگذراند.